Zanim zaczniesz pisać, zainwestuj czas w przygotowanie swojej książki. Uwierz mi, to jedna z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić dla twojej książki. Nie poszedłbyś wyciąć lasu tępym toporem. Najprawdopodobniej przygotowałbyś piłę mechaniczną, wyostrzyłbyś ją, naoliwił, miałbyś mnóstwo paliwa i zebrałbyś ekipę profesjonalnych drwali. To samo dotyczy pisania. Musisz być przygotowany.
Znajdź swoją przestrzeń.
Potrzebujesz własnej przestrzeni do pisania. Nie należę do tych osób, którzy uważają, że potrzebujesz biura, ale powinieneś mieć miejsce, gdzie możesz pracować bez przeszkód. Ja zaczęłam pisać na kanapie w domu. Ze starym laptopem. Byłam wtedy bezrobotny, więc miałam dużo czasu i zacząłem pisać. Były to dni, w których pisałam najwięcej w życiu, bo kiedy siedziałam na kanapie, moja ręka sama szła do laptopa i zaczynałam pisać. Kanapa nie jest jednak najlepszym miejscem do pisania. My pisarze, spędzamy dużo czasu siedząc i pisząc, więc odpowiednia postawa ciała jest niezbędna. Znajdź ciche, wygodne i w miarę możliwości ustronne miejsce.
Mimo to, pisarz powinien umieć pisać gdziekolwiek. Są tacy, którzy robią to w kawiarniach, bibliotekach czy restauracjach. Pisałam nawet w poczekalni szpitala (na moim telefonie). Również w biurze, kiedy tylko miałam wolny czas.
Narzędzia pisarza.
Dziś mamy wiele narzędzi dla pisarzy, zarówno bezpłatnych jak i płatnych. Masz również możliwość pisania ręcznego, na papierze. Każdy pisarz ma swoje ulubione programy. Microsoft Word i Google Docs to dwie z najlepszych opcji. Częściowo dlatego, że są to aplikacje, z których korzystamy na co dzień i które nie wymagają inwestycji czasu, aby nauczyć się z nich korzystać.
Jedną z bardziej skomplikowanych opcji jest aplikacja Scrivener dla powieściopisarzy, która oferuje świetne opcje. Jest idealna do organizowania informacji, zarządzania rozdziałami i postaciami. Jej największym problemem jest krzywa uczenia się, która może być bardzo stroma.