Copywriting to potężna i opłacalna umiejętność do nauki. Treść, którą piszesz jako copywriter, umieszczasz na swojej stronie internetowej lub w różnych innych lokalizacjach, a następnie jest ona używana do sprzedaży czegoś.
Podstawowe zasady copywritingu – to warto wiedzieć
Oczywiście copywriterzy piszą także teksty mające na celu przekazanie jakiejś wiedzy, ale zdecydowanie częściej wszystko kręci się wobec sprzedaży, bo przecież copywriting to droga usługa i warto by było, aby się zwróciła.
Istnieje kilka sposobów, aby Twoja treść zainteresowała czytelników.
Oto 6 opcji do zapamiętania o copywritingu, które z dużym prawdopodobieństwem przemówią do czytelników na takim poziomie zainteresowania, że zwrócą uwagę i przeczytają każde słowo do końca
- Obawy — jeśli wiesz, czego boją się twoi odbiorcy, możesz zrozumieć, jak nakłonić ich, by słuchali. Znając problemy odbiorców, możesz sformułować swoją kopię w sposób, który brzmi, jakbyś był w stanie rozwiązać ich problemy. To świetny sposób na przyciągnięcie ich uwagi i utrzymanie ich uwagi przez pierwsze kilka sekund.
- Język – trzymaj się sposobu mówienia, którego używają Twoi odbiorcy. Jeśli często są na skraju powiedzenia radykalnych rzeczy, to również powinieneś tak brzmieć. Chcesz, żeby czuli się jednym z nich, a to nie jest łatwe zadanie. Oczywiście twoja kopia będzie oglądana przez dziesiątki ludzi, miejmy nadzieję, że później setki i tysiące. Upewnij się, że jesteś na ich poziomie i rozumiesz, co chcą od Ciebie usłyszeć. Im bardziej starasz się brzmieć jak publiczność, tym łatwiej będzie przyciągnąć ich uwagę, gdy mówisz o sprzedaniu im czegoś.
- Ton konwersacyjny – chcesz brzmieć tak, jakbyś rozmawiał z publicznością, a nie z nią, z parkietem lub czymkolwiek innym. Prosty ton konwersacyjny wystarczy, aby pomóc Ci nawiązać trochę więcej kontaktu, gdy jesteś w stanie porozmawiać z publicznością, nawet jeśli słuchają tylko tego, co masz do powiedzenia. Kiedy zadasz komuś pytanie, nie będziesz w stanie naprawdę odpowiedzieć na jego odpowiedź, ale zamiast tego będziesz w stanie odpowiedzieć z nim, aby pomóc mu pokierować w kierunku, w którym chcesz, aby myślał. Jest to bardzo pomocne w sprzedaży droższe produkty, ponieważ pomaga to czytelnikowi uwierzyć, że to, co zrobi, to zakup czegoś, co mieści się w dopuszczalnym przedziale budżetowym.
- Relacje — w każdej wymianie wiadomości między Tobą a Twoimi klientami będziesz chciał, aby zrozumieli, że jesteś dla nich. Będą chcieli wierzyć, że jesteś ich przyjacielem i że nigdy ich nie okłamujesz. Chociaż jest to częściowo prawda, nadal chcesz, aby kupili Twoje produkty lub jakikolwiek rodzaj produktów, które sprzedajesz. Dopóki Twoi widzowie poczują, że jesteś ich przyjacielem, będą bardziej reagować na Twoje sugestie, gdy powiesz im, aby wypróbowali wszystkie produkty, ich bezpłatne wersje próbne i inne opcje, które są dla nich dostępne.
- Wartość — za każdym razem, gdy wymieniasz się z klientami, musisz wiedzieć, że to, co im oferujesz, jest warte bez względu na cenę, jaką ostatecznie zapłacą. Najlepszym sposobem, aby to zrobić, jest wyszczególnienie całkowitego kosztu każdej funkcji i określenie wartości tego, co sprzedajesz. Następnie łączysz ich z niską ceną, którą zapłacą, aby otrzymać większą wartość. Jest to ta sama technika, której używają telemarketerzy i telemarketerzy, aby zainteresować kupujących pod wpływem impulsu.
- Sprzedaż – bez względu na wszystko, musisz powiedzieć swoim odbiorcom, że próbujesz im coś sprzedać. Dzięki temu będą wiedzieć, że stosunkowo szybko mogą coś kupić i że powinni od razu z tego skorzystać. Uwzględnij poczucie pilności, aby dokonali zakupu w dowolnym momencie. W ten sposób poczują, że będą musieli dokonać zakupu. Sprzedawanie ich w tym poczuciu pilności jest zawsze świetnym sposobem na uzyskanie sprzedaży, ponieważ odbiorcy uwierzą, że okno możliwości się zbliża i będą musieli wkrótce dokonać zakupu, w przeciwnym razie przegapią to, co jest dla nich dostępne w tej cenie.
Więcej poradników które ułatwiają zarabianie pieniędzy w Internecie, znajdziesz w serwisie https://www.wady.pl/.